تعمیر سقف شیبدار در مشهد 4

تعمیرات سقف شیبدار در مشهد

تعمیر سقف شیبدار نه تنها در مشهد بلکه در سراسر ایران از اهمیت خاصی برخوردار است. اوضاع اقتصادی امروز باعث شده که اگر راهی برای تعمیر وسایل پیدا کنیم هرگز به سراغ تعویض آن ها نخواهیم رفت. سقف شیبدار هم از این موضوع مستثنی نیست.

ما در مرکز پخش سقف شیبدار مشهد به عنوان اصلی ترین مرکز پخش انواع سقف شیبدار در مشهد و خراسان رضوی، در زمینه تعمیرات هم خدماتی ارائه میدهیم. در ادامه سعی بر آن داریم که آموزشی مختصر و مفید در زمینه تعمیر سقف شیبدار در اختیار شما قرار دهیم. چرا که بسیاری از این تعمیرات به راحتی توسط همگان قابل انجام هستند.

پیدا کردن محل خرابی سقف شیبدار

مهم تر و البته بسیار سخت تر از تعمیر سقف شیبدار پیدار کردن محل خرابی است. این موضوع بسیار زمان بر است. ابتدا باید به دنبال سرنخ باشیم. در ادامه چند سر نخ معمول را بررسی میکنیم.

چکه آب از سقف

محل چکه آب میتواند نشانگر محل خرابی سقف شیبدار باشد. انواع سقف های شیبدار در شهر مشهد به راحتی از این روش محل خرابی خود را لو میدهند. البته خیال نکنید اگر محل چکه آب در سقف شیبدار را پیدا کرده اید کار تمام است و سقف شیبدار از همان محل خراب شده است و نشتی دارد. گاهی آب از محل نشتی آب وارد شده، مسیری را در میانه سقف و در بین لایه های سقف شیبدار طی میکند و از محلی به داخل چکه میکند. پس از روی سقف باید گستره وسیعتری در اطراف محل چکه را بررسی کنید. محل نشتی معمولا قدری بالاتر از محل چکه است.

تغییر رنگ بخشی از سقف

مورد بعدی که خبر از خرابی سقف شیبدار میدهد تغییر رنگ قسمتی از سقف یا همان نم زدگی آن است. این تغییر رنگ هرچقدر هم کوچک باشد باید سریعا برطرف گردد. هرچه دیرتر به تعمیر این مدل خرابی ها بپردازیم هزینه های تعمیر خود را زیادتر کرده ایم. نم زدگی سقف هم موردی است که ممکن است خرابی دقیقا بالای آن نباشد. پس باز هم از روی سقف باید گستره وسیع تری در بالای محل نم زدگی مورد بررسی قرار گیرد.

زنگ زدگی میخ ها

در هنگام نصب سقف های شیبدار میخ ها و پیچ های مربوطه، گاها به داخل خانه نفوذ میکنند. معمولا بهتر است ادامه میخ ها بعد از نصب از داخل بریده شوند. به هرحال حتی در صورت بریده شدن میخ ها و پیچ ها میتوان با بررسی انتهای آن ها به زنگ زدگی شان پی برد.

این مورد بررسی خرابی سقف برای نصب های استاندارد و اصولی قابل پیگیری است. نصب هایی که در آن میخ ها و پیچ ها بعد از نصب، عایق بندی می شوند. روشی اصولی و استاندارد که ماهم در سقف شیبدار مشهد آن را دنبال می کنیم. این روش طول عمر اتصالات سقف را بسیار بیشتر میکند و در این موارد هم میتواند برای پیدا کردن محل نشتی سقف شیبدار بسیار راه گشا باشد.

از آنجایی که میخ ها عایق بندب شده اند، یک میخ زنگ زده خبر از دو موضوع میدهد. یا آب از محل خرابی سقف وارد شده و باعث زنگ زدگی میخ شده و یا خود عایق بندی میخ خراب شده. در هر دو صورت باید سریعا به تعمیر سقف شیبدار پرداخت.

موارد دیگر تخصصی تر بوده و توسط متخصصین قابل شناسایی میباشد.

آموزش تعمیر سقف شیبدار

بعد از آنکه محل نشتی سقف شیبدار شناسایی شد، باید کار تعمیر سقف آغاز شود. با مراجعه به سقف شیبدار به راحتی میتوانیم ورق های خراب را پیدا کنیم. ورق ها گاهی شکسته اند. گاهی ممکن است بر اثر طوفان کلا از جای خود کنده شده باشند و گاهی با تغییر رنگ خود نشان میدهند که خراب شده اند.

تعمیر سقف شیبدار در مشهد 1

اگر تکه ورقی از سقف کنده شده است، ورق جایگزین را باید در محل مخصوص قرار دهید. برای این کار باید پیچ های ورق بالایی را باز نموده قسمت بالایی ورق جدید را زیر ورق بالایی قرار دهید و قسمت پایین ورق جدید روی ورق پایینی قرار بگیرد. بعد از آن پیچ ها را بسته و عایق بندی پیچ ها را شروع میکنیم.

تعمیر سقف شیبدار در مشهد 2

 

این موضوع برای ورق های شکسته هم صادق است. اگر در سقف شیبدار ورقی شکسته بود، باید ورق باز شده و ورق جدید به همین صورت جایگزین گردد. البته درباره ورق شکسته ما در سقف شیبدار هایی که در مشهد نصب شده اند میتوانیم بخش سالم ورق شکسته را نگه داریم و به این صورت باز هم در هزینه ها صرفه جویی بیشتری انجام دهیم. تعمیر خرابی عایق بندی پیچ ها هم بسیار مهم است و باید سریع تر برطرف گردد.

تعمیر سقف شیبدار در مشهد 3

 

تعمیر سقف شیبدار در مشهد 4

تعمیر سقف شیبدار در مشهد

 

 

در برخی موارد ورق سالم به نظر میرسد ولی نشتی دارد. در زمینه ورق هایی که از جنس فلز هستند میتوانیم به وسیله ی تغییر رنگ آنها به این موضوع پی ببریم. گاهی قسمت هایی از این ورق ها دچار ترک های میشوند. به همین دلیل، آب از قسمت های محافظ رد شده و به قسمت فلزی، آسیب میرساند. به همین دلیل رگه هایی با رنگ متفاوت روی ورق های سقف شیبدار نقش می بندد که نشانه خرابی آن هاست. این روق ها هم باید به همان صورتی که گفته شد تعویض گردند.

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *