چرا استفاده از سقف شیبدار

چرا استفاده از سقف شیبدار آن هم در مناطق با بارش کم

چرا استفاده از سقف شیبدار

چرا استفاده از سقف شیبدار

چرا استفاده از سقف شیبدار

این سوالی هست که برای بسیاری از صاحبان ممالک مسقر در مناطق کم بارش پیش می آید که چرا استفاده از سقف شیبدار؟ آن ها معمولا با گذشتن از کنار خانه هایی که مشغول نصب سقف شیبدار هستند با این سوال مواجه میشوند. با خود میگویند مگر در شهر ما چقدر بارندگی میشود که افرادی حاضرند هزینه کنند و برای خانه های خود از سقف های شیبدار استفاده کنند؟

حرف آن ها کاملا درست و منطقی است. واقعا وقت خبری از بارندگی های شدید و فصلی نیست، چه لزومی دارد که از سقف های شیبدار استفاده کنیم؟ به خوبی میدانم که شما کاملا آگاهید که دلایل بسیاری برای این کار وجود دارد و بارندگی تنها دلیل استفاده از سقف شیبدار نیست. در ادامه بیشتر به این سوال میپرذازیم که چرا استفاده از سقف شیبدار؟

اولین بار که بشر در سازه های خود از سقف شیبدار استفاده کرد، دقیقا دنبال همین موضوع بود که آب ناشی از بارش برف و باران را از روی سقف خانه اش به پایین هدایت کند. ولی این کاربرد حتی در قرون وسطا هم دیگر تنها کاربرد این سقف ها نبود. حتی کمی بعد کلا این کاربرد از ویژگی های سقف شیبدار حذف شد. چرا که با روش های جدید که قیر گونی یکی از آنها بود. با هزینه کمتر و نصب راحت تر. ولی عامل دیگری همچنان باعث برتری سقف شیبدار شده که آن زیبایی هست. به راحتی و با صرف کمترین هزینه متوانید با استفاده از یک سقف شیبدار ساده که البته نصب سریعی هم دارد ظاهر محل را از این رو به آن رو کند.

فرض کنید شما قصد خرید منزل را دارید. دوخانه در کنار هم هستند. یکی معمولی با سقف قیرگونبی شده و دیگری مجهز به سقف شیبدار. کاملا مشخص و معلوم است که در شرایط مساوی تصمیم به خرید برای ساختمانی خواهد بود که سقف شیبدار دارد.

پس دیدید که سقف شیبدار به راحتی میتواند ارزش ریالی محل زندگی یا کار شما را چند برابر کند. و این پاسخی مناسب برای سوال چرا استفاده از سقف شیبدار باشد.

 

 

2 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *